از ایران تا ونزوئلا

روزشمار مهاجرت و اقامت ونزوئلا

از ایران تا ونزوئلا

روزشمار مهاجرت و اقامت ونزوئلا

افسوس در زندگی

چند روز است که مدارک نهایی اقامت من و زنم صادر شده است.با داشتن این مدرک حالا تنها تفاوتی که با یک ونزوئلایی داریم عدم اجازه و حق رای دادن در انتخابات های کشوری است.حتی هم اکنون میتوانیم در انتخابات های شهری مانند انتخاب شهردار و شورای شهر و غیره شرکت کنیم.فعلا اقامت شوهر خواهرم و زن و بچه هایش نیامده اما آنها هم باید به همین زودی ها صاحب برگه ها و مدارک اقامت شوند.این روزها افسوس زیادی میخورم که اگر سالها عمر و وقت و انرژی خود را در شرکتی که در ونزوئلا کار میکردم هدر نداده بودم و از سال اول با شوهر خواهرم به کار خصوصی خود پرداخته بودیم الان چه شرایطی داشتیم.البته وی نیز آن زمان ها علاقه ای به مهاجرت به ونزویلا نداشت.نکته دیگر که میخواستم صحبت کنم راجع به نوع ویزاهاست.حرفی که در ایران میزنند که ونزوئلا از ایرانی ها ویزا نمیخواهد دروغ محض است که میخواهند دیپلماسی ایران را قوی جلوه دهند.تنها اتفاق این است که اگر از ایران درخاست ویزای توریستی ندهید ممکن است در فرودگاه کاراکاس ویزای تویرستی 15 روزه تا سه ماهه به شما بدهند که آن هم تضمینی ندارد و یکی از دوستهای خودم از فرودگاه دوباره به ایران دیپورت شد.تازه اگر آنجا ویزا بگیرید و وارد شوید با آن ویزا هیچ کاری نمیتوانید بکنید.نه خرید و فروش نه اقامت و نه حتی ازدواج.اگر میخواهید واقعا به ونزوئلا بیایید سعی کنید راه قانونی را پیدا کنید و از راه قانونی و درست اقدام کنید. آمدن بدون ویزا و گرفتن پاسپورت بعد از دو یا سه ماه و اینها فقط دروغ هستند که پول شما را بالا بکشند.باز میل خودتان است که حرف منی که چند سال اینجا بودم و اینجا کار کردم و الان اقامت قانونی دارم را قبول کنید یا دوست داشته باشید میانبر بزنید.
نظرات 5 + ارسال نظر
ارش شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 09:51

بدون ازدواج با یه ونزوالایی چند سال طول میکشه

8سال فکر کنم

ارش یکشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 07:39

سلام ایا از ایرانی ها کسی رو می شناسید که پاسپورت ونزولایی گرفته باشه
می خواهم بدونم ایا صدرصد بعد شش سال اقامت دائم پاسپورت میدن

pasport bad az 5 sale age ezdevaj karde bashid.are.yeki az hamkaram gerefte

پبمان جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 05:54

باسلام خسته نباشید ...با تشکر از مطالب شما..دوست عزیز چند تا سوال داشت.من الان تو ایران هستم میخوام بیام ونزولا شرایط چه طوری من مدرک ارشد جوشکاری دارم..میتونم اونجا کار پیدا کنم ..البته چند ماه پیش فرانسه بودم چون ویزای کارم تموم شد برگشتم ..ایا امکان داره برا کار بیام اونجا میشه راهنمایی کنید با تشکر

با این تخضض احتما میتونی کار پیدا کنی.ولی باید اول اقامت بگیری که اجازه کار داشته باشی یا یه شرکت برای کار دعوتت کنه.برای شروع باید ده هزار دلار به بالا داشته باشی تا اقامت بگیری و کار پیدا کنی

arash سه‌شنبه 15 اردیبهشت 1394 ساعت 11:15

شرکت اسمان بابت اقامت چقدر گرفته مرسی

ازهرنفر5000دلار

mahmud دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 11:37

manam motasefam ke zudtar naumadam inja.15 sal tu iran mikaniki dashtam hioch chi nashodam.alan ye sale hadeghal andaze 3 sale iran pul pasandaz kardam.shoma eghamatet ro chejuri gerefti? male man 11 mahe dorost shod.ba sherkate sky umadam man

ماهم سالها کار کردیم و هیچ چی به هیچ چی.ماهم باهمان شرکت آمدیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.