از ایران تا ونزوئلا

روزشمار مهاجرت و اقامت ونزوئلا

از ایران تا ونزوئلا

روزشمار مهاجرت و اقامت ونزوئلا

گرفتن معلم زبان و گرفتن وکیل و درخواست ویزا

شبی که تصمیم همه مان برای رفتن نهایی شده بود تا دیروقت در خانه ما با خانواده خواهرم گفتگو کردیم.همه هیجان زده بودیم و در عین حال پر استرس.بزرگترین نگرانی خانواده خواهرم فرزند بزرگشان بود که برای یاد گرفتن زبان اسپانیایی وادامه دادن درسش به زمانی نیاز داشت و حداقل یک سال تحصیلی را از دست میداد. 

 من هم بیشتر فرزندای همکارانم که قصد برگشتن به ایران را داشتند دیده بودم که در مدارسی ایرانی ای که برای آنها در نظر گرفته شده بود درس ایرانی میخواندند که البته مدارسی بودند که از نظر کیفیت آموزش بسیار پایین بودند و حتی در مقطع دبیرستان یکی دو معلم تمام درسها را آموزش میدادند و امتحانات نیز اصلا جدی گرفته نمیشد.اما تعدادی هم که قصد ماندن داشتند از همان اپتدا بچه ها را به محیط های اسپانیایی مثل کلوپ ها فرستاده بودند تا بچه ها زبان یاد بگیرند و پس از مدتی آنها را به مدارس ونزوئلایی فرستاده بودند.شوهرخواهرم هم مدارس خصوصی را در ونزوئلا دیده بود و شرایط را برای فرزندش مناسب میدید و تنها نگرانی اش زبان بود.لذا تصمیم گرفته شد که همه تا زمان خروجمان یک معلم اسپانیایی در خانه بگیریم که باقی خانواده زبان را شروع کنند و من هم که تقریبا تمام مدتی اقامت قبلی ام در ونزوئلا در جامعه فارسی زبان بودم و در این مدت طولانی چیز زیادی یاد نگرفته بودم زبانم را تقویت کنم.در عین حال خواهرم پیگیر مدارک تحصیلی فرزند بزرگش و ترجمه رسمی آنها به اسپانیایی بدد.ما هم به دنبال پیدا کردن روش اقامت ونزوئلا بودیم که با یک شرکت آلمانی آشنا شدیم.دوست شوهرخواهرم در آلمان به دفتر آن شرکت رفت و قراردادها را برای ما فرستاد و ما هم قراردادهای امضا شده را پس فرستادیم.آن دوست پول شرکت را نیز پرداخت کرد و ما در ایران پول را به خانواده آن دوست دادیم.قرار شد که در ونزوئلا مترجمی برای ما بفرستند و برای گرفتن ویزایی که بتوانیم با آن شرکتی راه بیاندازیم کمکمان کنند.دعوتنامه ها برای ما ارسال شد و ما هم برای گرفتن ویزا به سفارت رفتیم و کار را به جریان انداختیم.

فروش خانه من و فروش سهم شوهرخواهرم از شرکتش چندین ماه به طول انجامید و هنگامی که این مسائل به پایان رسید هنوز ویزاها صادر نشده بود.با سفارت تماس گرفتیم و گفته شد که در اول ماه آینده ویزاها اماده خواهد بود.به محض رسیدن ویزاها من و همسرم از محل های کارمان استعفا دادیم و آماده شدیم که در چند روز آینده ایران را ترک کنیم.

ادامه دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ارشیا یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 02:48

سلام جناب سلیمانی ..ممنون به خاطر مطالب خوبتون ...من پیغام هم دادم اما متاسفانه جوابی نگرفتم میشه خواهش کنم به چند سوالم پاسخ بدید...اول اینکه میخاستم اون شرکت وکالت رو معرفی کنید و دوم هزینه های اقامت و سوم سرمایه ای که بردید برای ایجاد کسب و کار چون منم در فکر اومدن هستم اما واقعا نمیدونم از چه راهی باید وارد شم ممنون میشم راهنماییم کنید ...

bekhai biai inja 30 40 hezar dolar lazem dari.man o shohar hkhaharam hodude 300000 dolar ovordim.harchi bishtar behtar
sherkate aseman venezuela begard ru facebook peidashun mikoni

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.