از ایران تا ونزوئلا

روزشمار مهاجرت و اقامت ونزوئلا

از ایران تا ونزوئلا

روزشمار مهاجرت و اقامت ونزوئلا

شروع ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت ما شروع شده است.اسم شرکت را انتخاب کردیم و به وکیل اقامت دادیم.پروسه ثبت شرکت در ونزوئلا به شدت زمان گیر است.البته من قبلا سابقه ثبت شرکت در ایران را نداشته ام تا با اینجا مقایسه کنم.سرمایه اولیه شرکت را 3000000 بولیوار قرار دادیم و قرار است در طی دو سال این مبلغ را دوبرابر کنیم.  بالا بودن سرمایه شرکت کمک بسزایی در سهولت گرفتن وام در آینده دارد.در این چند روز برای افتتاح حساب جاری بانکی هم به یکی از بانکهای شهر رفتیم و بانک بسیار شلوغ بود.با نزدیک شدن به سال نو این شلوغی روز به روز بیشتر خواهد شد.برای افتتاح حساب بانکی به مواردی همچون دو نفر معرف که وکیلمان برگه ها را اورد کد اقتصادی و برگه گواهی محل سکونتمان نیاز داشتیم که از با همراهی وکیلمان از یک اداره پلیس گرفتیم.

دفتر کاری که در اینترنت دیده بودم را رفتیم و دیدیم.آن واحد مناسب بود.اما ساختمان بسیار شلوغ بود و شارژ ماهانه بسیار بالایی نیز داشت و از این لحاظ آنجا را مناسب ندیدیم.جایی دیگر را شوهرخواهرم دیده که فردا عصر برای دیدنش میرویم.من بسیار خوشحالم که شوهرخواهرم یک بیزینس من بوده و مثل من کارمند نبود.چون من واقعا از راه اندازی بیزینس چیزی نمیدانم.اما او از همین الان در حال پیدا کردن راههای بازاریابی میباشد و هر روز چند ساعت با یک مشاور تجاری که ایرانی هست صحبت میکند.متاسفانه در مدت کوتاهی که در ایران اسپانیایی خواندیم چیز زیادی یاد نگرفت،اما با همین میزان کم نیز بسیار خوب بازار را برسی میکند و سایت های اصلی تبلیغات را به کمک من و مشاورش پیدا کرده است.در حال حاضر مدیریت بیزینس جدیدمان را او بر عهده دارد و مواردی که من باید انجام بدهم را از من میخواهد.

مدتی به خرید خودرو فکر کردیم اما وکیلمان گفت تا وقتی که به زبان اسپانیایی مسلط نشدیم خودرو نخریم زیرا ممکن است در صورت تصادف و یا سوالات پلیس نتوانیم شرایط را توضیح بدهیم و به مشکل بر خوریم.فعلا از تاکسی که تقریبا دو تا سه دلار برای هر مسیر داخل شهر است استفاده میکنیم.وکیلمان شماره دو راننده تاکسی را به ما داد که هر وقت به تاکسی نیاز داریم به آن دو نفر زنگ میزنیم و ایشان دنبال ما میایند.چون آدرس ساختمان را میدانند و ما نیاز نداریم با این زبان الکن از پشت تلفن براشان آدرس بدهیم و وقتی میایند حضوری میتوانیم آدرس مقصد را بگوییم یا از روی نوشته ما را به مقصد میبرند و در ساعت مورد نیاز مجددا به دنبالمان میایند.هر دو تاکسی مثل بیشتر تاکسیهای اینجا تقریبا نو و با کولر روشن میباشند که در گرمای روزهای شهر ما نعمت بزرگی میباشند.راننده تاکسی ها نیز بسیار خوش اخلاق و خونگرم میباشند و به نظر قابل اعتماد میایند.هرچند نباید به کسی بی دلیل اعتماد بیش از حد کرد.کلاس زبان نیز همچنان ادامه دارد و هر هفته دو روز به کلاس میرویم و در خانه نیز ساعات زیادی با هم تمرین میکنیم.

ادامه دارد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.